Del siden

Referat af 54. generalforsamling afholdt den 30. maj 2021 på Hybenvej 7. 

 

  1. 1.      Valg af dirigent: 

Søren Hansen blev valgt uden modkandidat. 

 

  1. 2.      Valg af stemmetællere: 

Vibeke og Leif Højgård meldte sig. 

 

  1. 3.      Formanden aflagde beretning: 

Der er nu gået to år siden vi har holdt en generalforsamling, hvor vi fysisk har kunnet være samlet. Det sidste år har på alle måder været meget anderledes for os alle sammen, men jeg er rigtig glad for, at vi i dag kan mødes her hos Leif! Sidste års generalforsamling holdt vi, som I måske husker, via. mail. Bestyrelsesmøder har stor set været via mail, men vi har da holdt to af slagsen.

Vejene: Jeg synes de er blevet lidt bedre. Hullerne er ikke så slemme pt. Jeg håber det holder. Men vi har kontrakt med entreprenøren de næste år, så vi holder øje og får den ordnet, hvis det bliver helt galt.

Der ligger stadig grus i svinget ved Vollerup Havvej/Hybenvej, og jeg vil endnu en gang opfordre jer alle til at fylde eventuelle huller ved jeres matrikler.

Der er nedlagt fibernet, til dem, der har ønsket det. Fibia har udbedret skaderne efter grave arbejdet, og jeg synes faktisk de har gjort det pænt. Hvis der er noget, I mener, skal udbedres, må I kontakte firmaet.

Jeg har i løbet af vinteren arbejdet med at finde ud, om den deklaration, der er tinglyst på vores grunde stadig er gældende. Det er i forhold til, at der i deklarationens pkt. 3 står, at div. fællesarealer skal tilskødes grundejerforeningen, hvis den sidste grund i udstykningen udmatrikuleres.

Jeg kontaktede Parcelhusejernes Landsforening for at få hjælp til sagen. Men det havde jeg ingen gavn af. Det virkede nærmest som om de var irriterede over min henvendelse, og havde bestemt ikke til sinds at foretage sig noget. Da jeg forespurgte, hvad vi egentlig kunne forvente af hjælp - i forhold til det ret store kontingent vi betaler - så de lidt på sagen, og jeg fik så - efter lang tid - en sludder for en sladder.

Selvom jeg herefter har haft god hjælp af Anne og Morten, og af Christian, valgte vi i bestyrelsen at kontakte en advokat, og han har nu oplyst os om, at deklarationen er gældende for såvidt angår dette punkt. Han foreslår, at vi søger om at få tilskødet området nu, så vi selv er herre over, hvad der sker med områderne. Men vi har i bestyrelsen besluttet, at vi ikke foretager os videre. Det kan være en bekostelig affære, og såfremt det lykkes os at få områderne, skal vi fremover stå for vedligeholdelse mv. Så alt forbliver som det plejer itv.

Badebroen blev nedtaget i efteråret af de sædvanlige seje gutter, og den er ved gode menneskers kræfter opsat igen. I den forbindelse kan jeg nævne, at vi i vores ordensregler har nævnt, at badebroen tilhører grundejerforeningen. Jeg har stillet tvivl om dette, men efter at have været tilbage i tudsegamle referater, har jeg fundet ud af, at det er besluttet for mange år siden. Så punktet bliver selvfølgelig stående i ordensreglerne, og endvidere regner vi med at fortsætte med opsætning og nedtagning, som vi plejer. Måske har vi snart brug for nogle yngre mennesker, til at hjælpe. Men det plejer Leif Højgård at tage sig af.

Der har i årets løb været indkaldt til et møde foranstaltet af kommunen. Det var for at få genoplivet landliggerudvalget. Landliggerudvalget er et udvalg med repræsentation fra de

 

forskellige grundejerforeninger i området. Referat fra den valgte formand, Jan Knape, er lagt på hjemmesiden under offentlige myndigheder.

I årets løb har Alice og Kai, Hybenvej 5, solgt deres hus, og vi kan nu byde velkommen til Daiva og Claus. Endvidere har Kasper, Vollerup Havvej 13, solgt sit hus, og også velkommen til Jonna og Christian.

I februar måned blev der fremsendt en nabohøring til visse beboere i nærheden af Højgården. Dette var i forbindelse med at nogle unge mennesker ønskede at købe gården, istandsætte den og lave en gårdbutik samt Bed and Breakfast. Sikke da en ballade dette gav visse steder.. Vi blev i bestyrelsen forespurgt af flere, om vi ikke ville gøre indsigelse, man da grundejerforeningen ikke i første omgang blev hørt, kunne vi ikke give vores bemærkninger. Jeg blev efterfølgende kontaktet af kommunen, men måtte oplyse, at da jeg var bekendt med, at der var både for og imod, kunne foreningen ikke komme med sine bemærkninger.

Det korte af det lange blev, at de unge mennesker fik tilladelse og dispensation i forbindelse med det ønskede. Man da de oplevede den modstand fra sommerhusbeboere, og med de argumenter, der var fremkommet, sprang de fra.

Efter min mening var det meget ærgerligt. Det havde ikke gjort noget, om der var kommet lidt liv i området - lidt gårdhygge, fællesspisning og lign.

Det var trist for Hardy. Han var ked af det, men heldigvis for ham har han fået solgt til en familie, der kommer fra Kalundborg. Jeg håber I vil tage godt imod dem. Husk at køre langsom gennem gården, når I kører til og fra jeres huse.

Igen i år vil jeg sige tak til Leif for det store arbejde han har udført som sekretær i årets løb. Og tak til Anne for arbejdet med at holde styr på finanserne, få indkrævet kontingenter og bidrag til vejene. Jette takkede Lene for revisionsarbejdet. 

Beretningen godkendt. 

 

  1. 4.     Kassereren fremlagde revideret årsregnskab:

Kassereren gennemgik kort regnskabet, der var blevet sendt ud til alle medlemmer. Regnskabet viste et forventet underskud på knap 4.000 kr. 

Regnskabet godkendt. 

 

  1. 5.     Fastsættelse af kontingent:

Bestyrelsen forslog uændret 500 kr. 

 

  1. 6.     Valg af bestyrelsesmedlemmer:
    1. På valg var Leif Lykkegård. 

       Genvalgt uden modkandidat for 2 år. 

  1. Valg af bestyrelsessuppleant:

Vibeke Højgård Jensen valgt for 1 år

  1. Valg af revisor:

Lene Tønning Albek genvalgt for 1 år. 

  1. 7.     Indkomne forslag:
    1. A.    Udmeldelse af Parcelhusejernes Landsforening. 

Jette gennemgik de seneste resulter, der har været med at få hjælp med nogle servitutter, som der skulle granskes i. Grundejerforeningen havde ikke fået nogen brugelig hjælp og fået et ubrugeligt svar efter rykker. Sure svar derfra m.v. 

Der betales næsten 7.000 kr. årligt. 

Der var lidt drøftelse omkring dette. Resulteret blev, at det er OK at vi udmeldes, når der er undersøgt om der er en ansvarsforsikring tilknyttet vor kontingent. Hvis der er det, så den kunne fortsætte eller tegnes i andet selskab. 

 

  1. 8.      Eventuelt:

Der blev orienteret om landliggerudvalget. Referat derfra kan findes på vor hjemmeside. 

Der blev spurgt ind til Motorvej-projektet og der henvistes til de eksisterende oprettede grupper. Sidste referat fr 6. Juni 2021 findes på vor hjemmeside under offentlige. 

Der blev spurgt ind til hestefold og ridning. Grundejerforeningen har ingen bemyndigelse, men Jette vidste, at Hardy har talt med dem, der ridder på hans jorder. Men nu kommer der nye ejere af Højgården, så måske kan der i den forbindelse opsættes skilte bekostet af grundejerforeningen. 

Der blev spurgt ind til slåning af græsrabatterne. Det er ikke noget grundejerforeningen har indflydelse på. Det slåes af Jens Peter, som får det betalt via den rest penge, der var tilbage fra da Højgårdsvej blev asfalteret. Nogle mente dog at det var unødvendigt at slå alle de flotte blomster væk, specielt på skrænterne.

 

 

Der var 17 personer, der deltog i generalforsamlingen

 

Referent: Leif Lykkegård. 

 

 

 

 

Kalundborg, den 20. april 2021 


Indkaldelse til ordinær generalforsamling.

Herved indkaldes til ordinær generalforsamling søndag, den 30. maj 2021 kl. 10.00 på adressen Hybenvej 7.

Grundet disse corona-tider vil arrangement blive holdt udendørs. Hvis vejret ikke tillader det den denne dag, så indkaldes allerede nu til erstatningsdag, den 6. juni 2021 – samme sted – samme tid.

Eventuel ændringsdato gives med 3 dages varsel.

Dagsorden:


1. Valg af dirigent
2. Valg af stemmetællere
3. Formanden aflægger beretning
4. Kassereren fremlægger revideret årsregnskab
5. Fastsættelse af kontingent
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer
a. På valg er bestyrelsesmedlem Leif Lykkegård
b. Bestyrelsessuppleant på valg erArne Højgaard Jensen

c. På valg er revisor Lene Tønning Albek

7. Indkomne forslag
a. Udmeldelse af Parcelhusejernes Landsforening
8. Eventuelt

Med venlig hilsen

Leif Lykkegård

Sekretær

 

 

Referat fra 53. generalforsamling den 19. maj 2019 på Hybenvej 10.


1. Valg af dirigent.

Bestyrelsen forslog Søren Hansen, der blev valgt.


2. Valg af stemmetællere. 


Vibeke Højgård Jensen og Mette Møller Olesen valgt.


3. Formanden aflægger beretning:


Så gik endnu et år, og der har ikke været de store udfordringer for bestyrelsen. Vi har derfor ikke holdt andet end et par bestyrelsesmøder. Opmærksomheden har været på stort det samme, som de sidste par år.
Vejene - de er nu helt færdiggjort, og det lader til, at det har været en god investering. De virker faste og gode at køre på, og selvom vi ikke har haft megen regn de sidste par måneder, skal de nok klare det, når regnen kommer.
Der ligger stadig grus i svinget ved Hybenvej, og jeg vil opfordre jer alle til at fylde eventuelle huller ved jeres matrikler, så Leif ikke føler sig nødsaget til at køre rundt og gøre det.
Sidste år fik vi jo opsat hjertestarter hos Keld. Den har heldigvis ikke været i brug, så vidt jeg er orienteret. Den 30. Maj afholdes der hjertestarterkursus hos Claus, for de der har meldt sig. 15 personer.
Det er endnu ikke muligt at være hjerteløber i denne region, men det vil være fint, hvis nogen melder sig, når det bliver muligt. Man kan holde sig orienteret på:


https://hjertestarter.dk/hjerteloeber/bliv-hjerteloeber

For to år siden fik vi opsat en ny badebro. Den røg i vinter - der er nærmest intet tilbage, andet end det, der ligger på stranden. Det siges at træet var fyldt med borebiller, og det kunne derfor ikke modstå vinterstormene. Det var sørgeligt at se, at den blev kortere og kortere.
Kreative mennesker har udtænkt forslag til opsætning af en ny badebro, og endnu en gang er der indsamlet penge - foreløbig godt 30.000 kr. - til hjælp. Badebroen er opsat de foregående dage, og nu håber vi den holder mere end to år, ellers bliver det nok svært at bibeholde en bro i grundejerforeningen. Tak til jer der har taget initiativet og tak til alle, der var med til opsætningen.

Hver enkelt grundejer har i år modtaget høringsskrivelse fra Kalundborg kommune vedrørende hestehold hos Hardy. Jeg kan orientere jer om, at Hardy har fået endeligt tilsagn fra kommunen om, at han må have op til 4 heste og et føl. Det vil være hyggeligt, hvis der igen kommer dyr i området.
Jeg lovede sidste år, at jeg ville stå for oprettelsen af en telefonkæde. Pga. Den nye persondatalov , har jeg dog ikke holdt mit løfte. Men Leif har på bestyrelsens vegne udsendt en blanket til alle, som I bedes udfylde således, at vi ikke kommer i klemme, fordi vi opbevarer oplysninger om hver enkelt af jer. Det være sig e-mailadresser, telefonnumre mv.
I bedes derfor alle underskrive denne blanket, så vi kan overholde reglerne, og såfremt der stadig er ønske om det, skal jeg nok stå for en telefonkæde.
Kattegatbroen rører på sig. Et godt sted at følge med i, hvad der rører sig er på Facebook- gruppen “Nej til motorvej på Røsnæs”. Der er ind imellem nogle gode indlæg. Derudover er der I september måned dannet en forening, med samme navn. Det koster 200 kr. om året at være medlem. Det kan man jo overveje, hvis man er imod projektet.
I årets løb har Tina, Bellisvej 5, solgt sit hus. Vi kan nu byde velkommen til Janick Stærmose Mortensen og June Ann Halvorsen.
Jeg vil godt opfordre alle til at huske på, at de omkringliggende marker jo tilhører Hardy. Det betyder bl.a. at han en gang imellem er nødt til at slå hø/græs herpå. Lad ikke jeres ubehag gå ud over ham. Han er jo nødt til at passe området - han bor her. Og husk også, I der kører igennem hans gård, at det ikke er en racerbane. Tag hensyn og kør langsomt. I det hele taget vil jeg opfordre alle til at køre langsomt på vores veje, og på den måde tage hensyn til hinanden.
Til slut vil jeg takke Leif og Anne for godt samarbejde. Især Leif har, som sekretær, et stort arbejde med udsendelse af div. mails. Endvidere har han også i år fyldt hullerne i vores veje - tak for det.


4. Kassereren aflægger revideret årsregnskab.


Anne Søndergaard gennemgik regnskabet grundigt med alle poster. Herunder oplyste hun, at der er kommet ca. 34.000 kr. ind til badebroen.
Der var spørgsmål til ejerforholdet af broen og spørgsmål om oprettelse af brolaug og spørgsmål omkring forsikringsforhold ved personskade.
Der blev også foreslået, at der i vort regnskab blev afsat en konto med de eventuelle overskydende beløb, da det blev oplyst, at de samlede udgifter nok blev godt 30.000 kr. Formanden svarede, at det aldrig havde været grundejerforeningens bro, da ikke hele Bellisvej hørte under vort regi, men at der altid var velvilje til at være med til at betale fra Bellisvej 15-24.

Forsikringsmæssig ved uheld på badebroen, så vil det være en egen forsikring, der skal dække.
Regnskabet blev herefter godkendt.


5. Valg af bestyrelsesmedlemmer.


A. På valg er Leif Lykkegård
Blev valgt uden modkandidat for 2 år.
B. Bestyrelsessuppleant på valg er Arne Højgård Jensen
Var ikke tilstede, men havde tilkendegivet at være villig til genvalg. Blev valgt uden modkandidat for 1 år.
C. På valg er revisor Lene Tønning Albek Blev genvalgt uden modkandidat for 1 år.


6. Indkomne forslag.


A. Bestyrelsen havde udsendt foreningens vedtægter og med rødt markeret de ændringer, der ønskes ændret.
Leif Lykkegård gennemgik ændringerne og hvorfor de ønskedes ændret.
Der var nogle få kommentarer og efterfølgende blev vedtægtsændringerne enstemmigt vedtaget, men der var kun 16 stemmeberettigede til stede inkl. fuldmagter, men der kræves 22 stemmer for vedtagelse på ordinær generalforsamling.
Derfor er vedtægtsændringerne udsendt til urafstemning blandt medlemmerne med
14 dages svarfrist.


B. Fastsættelse af kontingent for 16. maj til 31. december 2019.
Bestyrelsen forslag om 300 kr. blev vedtaget, men kun hvis urafstemningen resulterer
i vedtægtsændringerne.


C. Fastsættelse af kontingent for kalenderåret 2020.
Bestyrelsens forslag om 500 kr. blev vedtaget. Hvis ikke urafstemningen udløser vedtægtsændring.
Kassereren oplyste vi er ved at etablere MobilePay direkte til foreningens konto.


7. Eventuelt.


En af medlemmerne oplyste, at bumpene på vejen Højgårdsvej havde resulteret i punktering.


Der var flere indlæg omkring heste, der ødelægger vores stier med dybe huller til følge. Resultatet blev, at Hardy Bruun, der ejer jordarealerne, og efter at formanden havde gjort opmærksom på, at vi havde trampestier, ville opsætte anvisningsskilte for ridning. Med hjælp fra Benny Mathiasen for priser, findes passende skilte. Grundejerforeningen tilbyder betaling derfor.


Leif Lykkegård oplyste, at der er 3.600 kr. i Højgårdsvejens “Vejlaug” og at Jens Peter Larsen har fået 1.000 kr. i 2017 for at slå vejgrøfter. Der kommer måske opkrævning af et beløb til vedligeholdelse at den asfalterede del af Højgårdsvej på et tidspunkt. Kontantbeløbet beror hos Claus Eriksen, Klitrosevej.

For referat:
Leif Lykkegård


Dirigent
Søren Hansen

 

””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Der indkaldes til den årlige ordinære generalforsamling søndag, den 19. maj 2019.

 

Indkaldelse følger senest lige efter Påske.

 

”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

 

 

Referat af 52. generalforsamling søndag den 3. juni 2018
kl. 10.00 på Hybenvej 12.

1. Valg af dirigent.
Bestyrelsen foreslog Søren Hansen og han blev valg uden modkandidat.

2. Valg af stemmetællere.
Lene Albek og Anne Grethe Hermann blev valgt.

3. Formanden aflægger beretning.

Det har været endnu et år uden de store udfordringer. Og derfor har vi heller ikke holdt mere end et par enkelte bestyrelsesmøder.

Det, der har været fokus på i det forgangne år, har hovedsagelig været vejene og hjertestarteren.

For såvidt angår vejene, har vi nu fået lagt det sidste vejfyld på. Vejene er stampet og høvlet, og de høvles igen til efteråret og til foråret. Så er kontrakten slut.

Vi har haft vej-grus liggende i svinget mod Hybenvej, således at man har haft fyld til eventuelle huller. Huller, som der var rigtig mange af, i løbet af vinteren pga. den megen regn, vi fik. Såvidt jeg ved, har ingen gjort brug af det, udover Frank, der har fyldt huller op i starten af Hybenvej - men Leif, har til gengæld sørget for at alle øvrige huller er fyldt godt op. Det har været et kæmpestort arbejde, men det har gjort stor gavn, og det skal han have stor tak for.

Vi overvejer, om det kan betale sig at have en vedligeholdelses-kontrakt med entreprenøren. Det må vi se til næste år, når nuværende kontrakt er udløbet.

Og - så har vi fået hjertestarter i grundejerforeningen. Den hænger i Kelds indkørsel på Bellisvej 1, og er synlig fra vejen. Tak fordi vi må have den der, Keld! Der bliver opsat skilte med pile forskellige steder, så det er nemt at finde, hvor den hænger, hvis der skulle blive brug for det.

Som udgangspunkt ønskede vi i bestyrelsen, at det var frivilligt, om man ville betale til omtalte hjertestarter, men der har været meget stor tilslutning - også fra de sommerhusbeboere på Bellisvej, der ikke hører under grundejerforeningen. Det er jo meget positivt.

Men vi håber aldrig den kommer i brug!!!

Sidste år fik vi jo opsat en ny badebro. Det meste bliver jo nedtaget for vinteren, men stolper og. lign. bliver tilbage i vandet. Den har heldigvis klaret vinteren. Selvom den på et tidspunkt var helt dækket af tyk is. Da var jeg lidt bekymret. Men den holdt - og den blev midt i maj samlet igen, og står nu klar til badning og solnedgange.

I årets løb har Lisbeth desværre forladt Vollerup. Men huset er solgt til Torben Højgård - en gammel kending for nogen af os. Velkommen Torben.

Som bekendt var der ikke tilslutning til at holde en jubilæumsfest. Men jeg har hørt flere steder fra, at det da kunne være hyggeligt, hvis vi en sommeraften kunne mødes ved stranden med mad og drikke. Det kan jeg kun opfordre til, så hvis nogen en dag tager initiativ til det, så lad det sive, så alle, der har lyst, kan deltage.

Endelig vil jeg slutte med at takke de to øvrige bestyrelsesmedlemmer for et godt samarbejde. De har hver især gjort et kæmpe stort arbejde i år. Gunhild med at holde styr på alle de penge, der er inddrevet i år - både vedr. vej og hjertestarter. Og Leif, der har haft et stort arbejde med at få hjertestarter hjem, og at få den opsat. Samt det flotte arbejde han har gjort ved vejen - tak begge to.


4. Kassereren fremlægger revideret årsregnskab.

Der var spørgsmål til regnskabet omkring beløbene til grusvejene og forklaring blev afgivet.
Der blev spurgt ind til hjertestarter, hvor bestyrelsen havde meldt ud, at der ville blive givet tilskud op til ca. kr. 8.000, men tilslutningen til at få etableret hjertestarter, var så stor, at det ikke blev nødvendig med tilskud fra kassebeholdningen.
Der blev spurgt til badebroen, hvis økonomi løber over 2 regnskabsår. Overbetaling indgår som en del af den fælles formue.
Vejbump på Højgårdsvej og maling blev forklaret.
Parcelhusejernes Landsforening er en dyr post, som bestyrelsen ønsker at bevare.
Efter disse uddybende spørgsmål blev regnskabet godkendt enstemmigt.

5. Fastsættelse af kontingent.


Bestyrelsen foreslog uændret 500 kr. i kontingent, som blev vedtaget.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.


Jette Lindestrøm blev valgt for en ny 2-årig periode.
Anne Bobek Søndergaard blev nyvalgt til bestyrelsen for en 2-årig periode.
Arne Højgaard Jensen blev valgt til bestyrelsessuppleant for en 1-årig periode.
Lene Tønning Albek blev valgt til revisor for en 1-årig periode.

7. Indkomne forslag.


Kursus til hjertestarter blev drøftet med flere forslag og kommentarer.
Resultatet blev til slut, at bestyrelsen arbejder videre med at finde en dato for afholdelse af et eller flere kursuser med plads til 12 deltagere på hvert kursus og melder ud, når dato er fundet i samarbejde med underviseren fra SafetyGroup, hvor vi har købt hjertestarteren og som er tilknyttet TrygFonden.

Omkring hjerteløbere, så orienterede Leif Lykkegård omkring dette og det kører stadig som forskningsprojekt i København. Når det når til denne landsdel, så giver bestyrelsen besked derom.

8. Eventuelt.

Der blev drøftet omkring en telefonkæde blandt sommerhusbeboerne for at kunne hjælpe hinanden også i nødens stund med Hjertestarteren. Resulteret blev at bestyrelsen tager initiativ dertil og sender noget ud derom, så kan man skrive sig på og dele sit telefonnummer med de andre på listen.

En forslog en statue af en sortand, der havde været skyld i, at vi undgik havvindmøller.

Grøftekantsslåning blev kort drøftet, men det hører under dem der ejer jordlodderne.

Bestyrelsen blev opfordret til at holde øje med planer omkring motorvej og bro på Røsnæs.

Jette Lindestrøm gjorde opmærksom på, at man skal respektere, at det er Hardy Bruun, der ejer de grønne arealer og at der ikke kan disponeres over dem på nogen måder uden forudgående aftaler derom med Hardy Bruun.

Nu da vores veje er blevet så veltrimmede, så er hastigheden desværre steget og værst er det ved Hardys ejendom. Derfor er det nødvendigt at indkøbe et plastik-vejbump for opsætning der, da påtale ikke har hjulpet. Bestyrelsen bevilgede et beløb på ca. 2.000 kr.

Bestyrelsen opfordrer til at holde hastigheden nede.

Da Gunhild Velling afgik som kasserer, så fik hun rosende ord med tak for indsatsen siden 1990 med et blomst og en kurv med vin og lækkerier.

Da ikke flere ønskede ordet, så videregav dirigenten ordet til Jette Lindestrøm for afsluttende bemærkning med tak for en god generalforsamling.

Bestyrelsen takker den afgående revisor Anne-Grethe Hermann for sin trofasthed i alle årene.

Referent

Leif Lykkegård.


Dirigent

Søren Hansen

 

 

 

Gunhild stopper efter 28 år på kassererposten.

3. Juni 2017. 

Klar til generalforsamling. 

 

 Referat af generalforsamling den 3. juni 2017.

Punkt 1: Valg af dirigent.

Jette Lindestrøm bød velkommen og bestyrelsen foreslog Søren Hansen til dirigent, men så meldte Morten Søndergaard sig og sådan blev det. Der var 13 parceller repræsenteret.

 

Punkt 2: valg af stemmetæller.

Anne Bobek Søndergaard blev udpeget af dirigenten.

 

Punkt 3: Formanden aflægger beretning.

Det forgangne år har ikke budt på de store udfordringer, og som følge deraf har vi i bestyrelsen kun haft få møder.

Sidste år havde vi som bekendt 50 års jubilæum. Der blev arrangeret stor fest i juli måned, men på grund af manglende tilslutning valgte festudvalg/bestyrelsen at aflyse. Der var formodning om, at tidspunktet var forkert, og det blev derfor besluttet at afholde festen i år – i juni måned – i stedet for. Men heller ikke her var der tilslutning, så vi må nok se i øjnene, at der ikke er interesse for at mødes og fejre denne begivenhed. Så – ingen fest! Men desværre har det kostet foreningen 3.000 kr. til musikken.

Vores veje er under reparation, og har været det siden sidste år. Vi vedtog ved generalforsamlingen i 2016, at vi over en periode på 3 år får dem afrettet og pålagt nyt grus. Jeg synes, at det har hjulpet gevaldigt efter vi fik lagt det sidste lag grus på i maj måned. Vi har endnu ikke set resultatet, når det har regnet voldsomt, men mon ikke, det er blevet langt bedre nu. Vi mangler så afretning til efteråret samt pålægning og afretning i 2018.

Vær opmærksom på, at der – ligesom tidligere – ligger et depot af grus i svinget på Vollerup Havvej.

Med hensyn til vejbump ud for Per på Højgårdsvej, så har Anne Grete sørget for, at de er blevet mere synlige, idet hun har malet hvide ”striber” på.

Badebroen blev igen nedtaget i efteråret af gode, stabile folk – og så langt så godt. Men i slutningen af året hærgede en storm, hvor stolperne væltede og blev ødelagt. Det stod hurtigt klart, at broen ikke stod til at redde.
Men vores sædvanlige brohold gik i gang med at undersøge, hvordan vi kunne få en ny bro sat op, og hvad det ville koste. Pengene til broen fremkom, ligesom sidste gang vi opsatte en ny bro, ved frivillig indbetaling. Og der er indtil nu indkommet 28.950 kr. Det synes jeg er meget, meget flot. Og jeg vil gerne på foreningens vegne takke alle de, der har været involveret i planlægning og opsætning. En særlig tak til Martin og Søren (Kelds svigersønner) – uden dem havde vi vist haft seriøse problemer.

Vi fik sidste år et varsel fra Kalundborg kommune om, at vi formentlig ville blive pålagt en udgift til vedligeholdelse af fællesvejen mod stranden og den første del af Højgårdsvej. Jeg indgav en klage, men har efterfølgende konstateret, at de i kommunen har valgt fastholde, at vi skal deltage i betalingen. Jeg mener det er formålsløst at forsøge at få eftergivet udgiften. Vi må derfor hver især betale de knap 200 kr.

Så vidt jeg ved, er der ikke kommet nye beboere i foreningen, men der er et hus til salg på Bellisvej.

Tak Gundhild og Leif for et godt samarbejde. Vi tager gerne et år mere ikke?

Til slut vil jeg gøre opmærksom på, at vi har et sæt ordensregler, som alle bedes overholde. De kan læses på hjemmesiden, som jeg vil opfordre jer alle til at kigge på en gang imellem. Leif opdaterer den flittigt med nyttige informationer.

 

Punkt 4: Kassereren fremlægger revideret årsregnskab.

Gunhild Velling gennemgik det reviderede årsregnskab, der er udsendt til alle medlemmer. Regnskabet udviser et overskud på godt kr. 36.000, men derfra går udgiften til årets vejrenovering med godt kr. 29.000 samt det faktum, at regningen for broen ikke er fremkommet inden årets regnskabsafslutning, og den udgør godt kr. 18.000.
Gunhild Velling oplyste, at der er kommet godt kr. 28.000 ind i frivillige bro-bidrag.
Der blev spurgt ind til vores vejnet og dens betaling. Leif præciserede, at egne medlemmer betaler kr. 400 årligt og Bellisvej 15-24 betaler kr. 725 årligt. Da Bellisvej 15-24 betaler kr. 725, så belaster de ikke grundejerforeningens formue, og grundejerforeningen giver kr. 10.000 i årligt bidrag til vejnettet af vor kassebeholdning.
Regnskabet vedtaget med klapsalver.

 

Punkt 5: Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelse forslog uændret årligt kontingent på kr. 500. Der kom ingen indvendinger.

 

Punkt 6: Valg af bestyrelsesmedlemmer.

A. Bestyrelsespost: Leif Lykkegård blev genvalgt uden modkandidat for en 2-årig periode.

B. Bestyrelsessuppleant: Lisbet Frandsen blev genvalgt for en 1-årig periode. 

C. Revisor: Anne-Grethe Hermann blev genvalgt for en 1-årig periode. Havde givet tilsagn, da hun ikke kunne være tilstede.

Alle valg med klapsalver.

 

Punkt 7: Indkomne forslag.

Der var indkommet 3 forslag:
Bump:
To flexbuschauffører brokkede sig over sig over de to kraftige bump.
Den ene sagde, at han kunne nægte at køre her, og den anden sagde, de var modbydelige.
Da det offentlige har lavet deres bump forbrugervenlige, kan vi også gøre det og indstøbe et 2-1 ½ tomme rør, så vi er fri for slanger og ledninger på kørebanen ?

Forslaget blev drøftet frem og tilbage og Frank Borg fremførte sine synspunkter omkring emnet. Formanden oplyste, at det var de præmisser man i sin tid i forbindelse asfaltering var op imod.
Resultatet blev , at bestyrelsen vil gøre initiativ til at få opsat et advarselsskilt med teksten 2 vejbump på vejen fra Vollerup-siden. Kommune og andre involverede myndigheder skal undersøges.

Veje:
Der udlægges to-tre små grusbunker, så flittige personer kan efterfylde de opståede huller. .
Problemet viser sig ved regnvejr med store søer på kørebanen.

Forslaget var løst inden generalforsamlingen med en grusbunke hvor Hybenvej og Vollerup Havvej mødes. Leif skriver til Bellisvej 15-24, at de kan hente nødvendig grus til vejen der.

Hjertestarter: orientering v/Leif Lykkegård:

Skal vi have opsat en hjertestarter i vort område ?
TrygFonden har i øjeblikket en kampagne for at få flere hjertestartere opsat, hvor den er tilgængelig hele døgnet. Garantiperiode 8 år.
Der kan søges tilskud til hel eller delvis betaling fra TrygFonden. TrygFonden uddeler hvert halve år 50 hjertestartere på landsplan.
Når hjertestarter er opsat/bevilget kan der søges om hjertestarterkursus til 12 personer gennem TrygFonden, så flest muligt kan håndtere hjertestarteren.
Service forklares nærmere på generalforsamlingen.

Leif Lykkegård fremlagde projektet og svarede på relevante spørgsmål i den anledning herunder at hjertestarteren i dag koster knap kr. 16.000 inkl. udendørsskab. Foreningen står for udgiften til elektriker ved opsætning samt det årlige el-forbrug på ca.kr 500. Der kan tegnes vedligeholdelsesabonnement på forskellig vis eller betale efter forbrug af batterier og elektroder. Det tages der stilling til senere. Keld Pedersen boende Bellisvej 1 ville gerne have hjertestarteren hængende i sin carport. Adressen er meget fin i forhold til grundejerforeningen og den offentlige badestrand.
Der kan søges om tilskud fra Tryg-Fonden om bevilling af Hjertestarterkursus med 12 deltagere, når hjertestarter er opsat/bevilget.
Resultat blev at bestyrelsen blev bemyndiget til at ansøge Tryg-fonden og sætte processen i gang.

 

Punkt 8: eventuelt.

Søren Hansen spurgte om hjælp til at få tøjret vejskiltet ved Vollerup Havvejs begyndelse, da det drejer sig i vinden. Hardy Bruun og Søren Hansen klarer problemet.
Søren Hansen opfordrede til, at grundejerforeningens medlemmer mødte op på Vollerup Vandværks generalforsamling den 9. juli 2017.

 

Referent: Leif Lykkegård.

 

På det efterfølgende bestyrelsesmøde umiddelbart efter generalforsamlingen, konstituerede bestyrelsen sig uændret med

Jette Lindestrøm som formand,

Gunhild Velling som kasserer og

Leif Lykkegård som sekretær.

 

Referat af ordinær generalforsamling 4. juni 2016

 

1. Valg af dirigent:


Søren Hansen blev enstemmigt valgt og konstaterede, at generalforsamlingen var rettidig indvarslet. 14 parceller var repræsenteret.

2. Valg af stemmetællere:


Lisbet Frandsen og Mette Olesen

3.Formandens beretning:

Efter generalforsamlingen i juni 2015 konstituerede bestyrelsen sig, som I sikkert er bekendt med, således at Gunhild, fortsat er kasserer, Leif er sekretær og undertegnede er formand.

Vi har ikke haft de store udfordringer i året, der er gået, og som følge deraf har vi heller ikke haft særlig megen mødevirksomhed.

Vi har sagt farvel til Torben og Mariette, og kan sige velkommen til Vickey Leander og Kasper Simonsen. Endvidere har vi fået nye beboere i Højgårdsvej 71 , hvor Bente boede og vi siger velkommen til Anita Gjellan og Jan Grue. Torben gjorde dog en sidste gestus, inden han flyttede. Han restaurerede bænken ved stranden ud for vores grund. Det er vi nogen, der er rigtig glade for.

Badebroen blev nedtaget i det tidlige efterår af vores altid ihærdige brohold – og i sidste weekend blev den sat op igen. Tak for det – den er til glæde for os alle.

Som følge af de sidste års meget våde vejr, har vi haft store udfordringer med vores veje. Særlig Vollerup Havvej har været en udfordring med meget store huller, der er blevet kørt op, nærmest så snart Hardy har fyldt dem op. Men Hardy har ihærdigt forsøgt at følge med, når vejret har drillet og måske også skraldevogn, postbud og lign. har fået kørt vejen op igen. Det meget våde vejr om vinteren er sikkert kommet for at blive, og i bestyrelsen har vi nu overvejet, hvordan vi kan imødekomme disse problemer. Det kommer vi nærmere ind på under indkomne forslag.

I december måned lancerede vi en ny hjemmeside for grundejerforeningen. Leif har været den store kreateur, og jeg synes vi har fået en fin og overskuelig hjemmeside. Vi vil fremover, som vi har gjort den sidste tid, lægge forskellige oplysninger på. Alt vi synes, kan have interesse for jer grundejere.

I april måned blev det afgjort, at der ikke vil komme en havvindmøllepark ud for Røsnæs. På det tidspunkt, var det sortanden, der blev udslagsgivende. Ingen tvivl om, at det budskab var til glæde for rigtig mange, både i vores grundejerforening, som for en masse sommerhusejere i hele området omkring Røsnæs. Senere er hele problematikken omkring havvindmøller jo taget op til revision, så måske ville forslaget blive forkastet alligevel. Men – vi nogle der er sortanden taknemmelig.

Det er rart at se at vi tilsyneladende holder øje med hinandens huse. Det er flere gange sket at vores søn er blevet kontaktet, når han har været herude på skæve tidspunkter. Super godt, det kunne jo være uvedkommende, der var i gang med at tømme huset. Så fortsæt med det i hele området.

Jeg vil også nævne, at grundejerforeningen den 15. Maj har eksisteret i 50 år. Som I forhåbentlig alle er bekendt med, holdes der jubilæumsfest den 16. juli, og jeg håber at rigtig mange af jer vil deltage i denne fest. Desværre kan Søren og jeg ikke deltage, da vi er i Brasilien hos vores familie. Men I må rigtig gerne tage et ekstra glas vin for os!!

Til slut vil jeg takke Gunhild og Leif for et rigtig godt samarbejde. Jeg er meget glad for at arbejde sammen med jer i bestyrelsen, og vil bestemt ikke være ked, hvis vi skal tage et år mere – sammen.

Beretningen blev godkendt med klapsalver.

4. Kassereren fremlægger reviderer årsregnskab:


Gunhild gennemgik regnskabet, der blev godkendt uden spørgsmål.

5. Fastsættelse af kontingent:


Kassereren forslog uændret kr. 500 i årskontingent og det blev straks godkendt med klapsalver.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer:


Jette Lindestrøm blev genvalgt for en ny 2-årig periode.
Gunhild Velling blev genvalgt for en ny 2-årig periode.

Lisbet Frandsen blev genvalgt for en 1-årig periode, som bestyrelsessuppleant.
Anne-Grethe Herman blev genvalgt som revisor for en 1-årig periode.

Alle valg var med klapsalver.

7. Indkomne forslag:


Renovering af vort vejnet.


Leif Lykkegård fremlagde det af bestyrelsen indhentede forslag til at få nogle bedre køreveje på Bellisvej, Højgårdsvej fra det asfalterede stykke til Bellisvej, Vollerup Havvej inkl. Vejstykket til Benny og Hybenvej. Tilbuddet omfatter hele Bellisvej inkl. vejstykket fra nr. 15-24.


Der er indhentet tilbud fra 2 entreprenører. Hardy har indhentet det ene tilbud og bestyrelsens forslag har Hardy set på og anbefalet at arbejde videre med det.
Tilbuddet omfatter følgende:
Vejene opbygges / afrettes således at der kommer pilehøjde på midten, så vandet kan løbe af.
Levering, udlægning og afretning af 45 kub.meter 0,16 mm lerholdigt vejgrus, 1 gang årligt, som fordeles ligeligt mellem vejene.
Efterfølgende afrettes vejene 2 gange årligt med vejhøvl. (Forår og Efterår)
Denne procedure skal foregå i de 3 følgende år, for at få vejnettet i god stand.
Prisen udgør inklusive moms kr. 28.968,75 pr. år.
Det blev besluttet, at hver parcel er en andel.
Det betyder, at hver parcel betaler kr. 725,00 pr. år i 3 år for så vidt angår Bellisvej 15-24.
Bestyrelsen foreslog, at give et tilskud på ca. kr. 10.000 årligt i 3 år af vores kassebeholdning til grundejerforeningens medlemmer.
Hvis Bellisvej 15-24 ikke deltager, bliver prisen pr. parcel kr. 600 efter et tilskud på kr. 327 pr . parcel. Deltager Bellisvej 15-24, så kan prisen pr. parcel sænkes til kr. 400 årligt i 3 år efter tilskud fra kassebeholdning.
Efter flere opklarende spørgsmål bad Peter om, at sætte forslaget til afstemning efter at have rost bestyrelsens initiativ.
Afstemningen viste 14 parceller (alle) for at få gang i vejrenoveringen.
Når Bellisvej 15-25 er afklaret om de deltager, da udsendes regning på renoveringen for dette år.

Arbejdet igangsættes ikke førend alle har indbetalt deres andel.

8. Eventuelt:

Gunhild havde sidste år 25 års jubilæum som kasserer, hvilket blev forbigået i stilhed (glemt), hvilket der blev rettet op på, og hun fik da overrakt 3 flasker vin.

50 års jubilæumsfesten:
Der er desværre kun tilmeldt 10 personer. Udvalget var enige om, at der helst skulle være et sted mellem 40 og 50 personer, for at festen afholdes. Det blev drøftet at flytte festen til næste år måske i august måned, da flere har meldt ud, at de er på ferie. Udvalget melder tilbage til bestyrelsen, hvilke økonomiske konsekvenser det må indebære.

Der blev en kort debat omkring oplægget fra Kalundborg Kommune om vejen fra Vollerup til den offentlige strand. Jette Lindestrøm og Leif Lykkegård orienterede om oplægget, der indebærer en udgift for hver parcel i grundejerforeningen på knap kr. 200. Der drejer sig kun om, at vi skal deltage med ca. 141 meter. Der har allerede været telefonisk kontakt flere gange.
Bestyrelsen sender svarskrift/protest til Kalundborg Kommune inden fristen udløber på vegne alle i Højgårds Grundejerforening.

For referat

Leif Lykkegård
Sekretær


Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelse sig. Jette er fortsættende formand, Gunhild fortsættende kasserer og Leif fortsætter på sekretærposten.

 

Herved indkaldes til ordinær generalforsamling, søndag den 21. juni 2015 kl. 10.00 hos  Gunhild Velling, Vollerup Havvej 11, 4400 Kalundborg.

 

Dagsorden

 

  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning
  3. Forelæggelse af det reviderede regnskab
  4. Valg af bestyrelsesmedlemmer. På valg 1 bestyrelses medlem samt suppleant og revisor. Torben Holm ønsker ikke genvalg.
  5. Indkomne forslag
  6. Eventuelt.  (Herunder Orientering om Planstyrelsens nye retningslinjer samt nyt fra Grundejernes Landsforening. Plastdimser til hængsler til skraldespandene.)

 

 

Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest 10 dage før generalforsamlingen på adressen Vollerup Havvej 13, 4400 Kalundborg. Mail adr. torben@dukken.dk  

Alle forslag fremsendes til medlemmerne inden Generalforsamlingen på mail. Til dem vi ikke har mail adr. på, fremsendes pr. post. 

  

Med venlig hilsen 

Torben Holm

 Formand

 

 

 

Girokort nr. 01 +6622437 til indbetaling af kontingent  kr. 500,00, som venligst bedes indbetalt inden udgangen af juni 2015. Gerne før Generalforsamlingen den 21.6.

 

 

 

 

 

Generalforsamling i Højgårds Grundejerforening

søndag, den  21. Juni 2015.

1.     Valg af dirigent

 

Søren Hansen blev valgt til dirigent, og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet.

1.     Formandens beretning (indsat uredigeret)

 

” Året der er gået har været et stille år. Ingen store storme med væltede træer. En mild vinter med stort set ingen trafikale problemer. Og vejen fungerer stadig fint. Der er lidt reparationsarbejde og det bliver der taget hånd om. Så vidt jeg er orienteret, er det også en opgave Hardy vil klare. Også grusvejene har Hardy lovet at ordne.

Men jeg kommer endnu en gang med en opfordring til selv at fylde huller på Havvej, Bellisvej og Hybenvej, hvis det er til gene. Der ligger grus lige efter Havvej 13.

 

Vi har i det forløbne år været forskånet for tyverier i området. Måske har videokameraet en effekt.

 

Vores bro blev taget ned og stillet op igen. Det har aldrig været så let at klare det som med denne konstruktion. Vi kan dog godt se, at der indenfor en årrække skal nye kræfter til. Derudover

får vi også på et tidspunkt problemer med bropillerne, der langsomt ruster op og skal skiftes ud.

 

Fællesmad har kørt endnu en sæson med stor succes.

 

Jeg kan se tilbage på 8 år som formand for vores Grundejerforening. Det har været spændende og jeg har fået indsigt i mangt og meget. Tak for det.

 

Torben Holm

 

Afgående Formand

 

Beretningen blev godkendt.

 

Forelæggelse af det reviderede regnskab

Det forelagte regnskab blev godkendt.

 

Valg af bestyrelsesmedlemmer, suppleant og revisor

På valg var 1 bestyrelsesmedlem (Torben Holm), suppleant, samt revisor. Torben Holm ønskede ikke genvalg. Leif Lykkegård blev herefter valgt som bestyrelsesmedlem,  Lisbeth Frandsen som suppleant, og Anne-Grethe Hermann blev genvalgt som revisor.

 

Bestyrelsen har efterfølgende konstitueret sig således:

Formand – Jette Lindestrøm (på valg i 2016)

Kasserer – Gunhild Velling (på valg i 2016)

Bestyrelsesmedlem/sekretær – Leif Lykkegård (på valg i 2017)

 

Indkomne forslag

Der var indkommet et forslag om afholdelse af fest i sommeren 2016, idet grundejerforeningen har 50 års jubilæum den 15. Maj 2016.

 

Det blev besluttet, at festen afholdes den 16. juli 2016. Det aftaltes endvidere, at der bevilges  15.000 kr. af grundejerforeningens kasse. Udover Leif Højgaard og Benny Mathiasen meldte Mette Andreasen og Søren Hansen sig til at være med i festudvalget. Leif Lykkegaard Laver indbydelsen.

 

Eventuelt

Torben orienterede om nye retningslinjer fra planstyrelsen. Bl.a.  om udlejning af sommerhuse på helårsbasis. Leif Lykkegård oplyste, at ny lejelov træder i kraft 1.7.15. Lejeaftaler for sommerhuse  er ikke omfattet. Se link: http://www.advodan.dk/nyheder/2015/6/guide-til-udlejer-de-7-vigtigste-regler-i-ny-lejelov/?utm_source=nyhedsbrev_advodan&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=nyhedsbrev_advodan

 

Torben oplyste endvidere, at Parcelhusejernes landsforening i et af de sidste blade orienterede  om grøn energi. Dette kan læses i deres blad, som vi alle får.

 

Torben ligger inde med nogle ”plastdimser” til brug for skraldebøtterne, hvis de er gået i stykker.

 

Der var sluttelig nogle drøftelser om havvindmøller. Bestyrelsen holder sig orienteret så vidt det er muligt.

 

Der var 17 parceller repræsenteret. Fint fremmøde.

 

Tak til Finn og Gunhild fordi de lagde hus til, og for fin forplejning.

 

 

 

Jette Lindestrøm                                                                                                                                                                                                           Søren Hansen

Referent                                                                                                                                                                                                    Dirigent